Wednesday, March 5, 2008

TAN SENG GIAW HANYA BERSELIPAR

KEPONG 24 Feb. - Dengan hanya berselipar, berseluar panjang dan berkemeja lengan pendek, calon DAP, Dr. Tan Seng Giaw, 66, menyerahkan borang pencalonannya di pusat penamaan calon, Pejabat Kecil Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) cawangan Kepong, Jinjang, pagi ini.

Beliau yang diiringi kira-kira 100 penyokongnya berkata, baginya menghantar borang pencalonan untuk bertanding dalam Pilihan Raya Umum Ke-12, seolah-olah melawat rumah kawan.

''Tiada apa-apa perasaan seperti gugup atau apa. Ini (hantar borang pencalonan) sudah menjadi perkara biasa bagi saya,'' katanya ketika ditemui selepas penamaan calon di sini hari ini.

Seng Giaw yang menyandang kerusi Parlimen Kepong selama enam penggal akan ditentang oleh muka baru Barisan Nasional (BN), Lau Hoi Keong, 39, dari parti Gerakan.

Sementara itu, Hoi Keong berkata, sebagai calon 'under dog' di Parlimen Kepong, beliau tetap yakin untuk memberi saingan sengit kepada Seng Giaw.

''Kita sudah bersedia dan seperti pilihan raya yang lepas, kerusi Kepong ini masih kekal satu lawan satu,'' katanya. (Utusan Malaysia)

No comments: