Monday, May 26, 2008

UMNO MASIH RELEVAN KEPADA MELAYU

Oleh Datuk Seri Mohd Ali Rustam

Selepas 62 tahun parti keramat ini masih relevan kepada bangsa Melayu. Ini dibuktikan dengan penambahan keahlian UMNO di Melaka selepas PRU 12 yang lalu.Usaha ini adalah antara usaha berterusan memperkasakan UMNO.

Kita berjaya menambah keseluruhannya seramai 3,254 orang pada hari ini. Kempen menambah ahli melalui “keluargaku ahli UMNO” terutama mereka yang berumur di bawah 25 tahun, dilihat sebagai pemangkin terbaik untuk memperkasakan UMNO dan memastikan Kerajaan Barisan Nasional (BN) tetap memegang tampuk kepimpinan Negara.

Bahagian Masjid Tanah berjaya menambah seramai 408 ahli, Alor Gajah 268 ahli, Tangga Batu 518 ahli, Bukit Katil 1013 ahli, Kota Melaka 446 dan Jasin 871 ahli. Kempen ini kita sasarkan dengan setiap cawangan sekurang-kurangnya seramai 20 orang. Buat masa ini kita di Melaka mempunyai 385 cawangan dan keahlian ialah 128,000 orang manakala Keahlian UMNO Malaysia kini melebihi 3.4 juta orang.

Dengan keahlian baru ini terutama generasi muda sudah tentu akan memperkuatkan parti dan ia sekali gus menjamin survival UMNO pada masa depan. Kita juga akan memastikan golongan muda professional turut serta menjadi ahli dan memberi sumbangan yang bermakna buat parti.

Setiap ahli baru ini kita akan memberi kursus bagi memantapkan dominan bangsa melayu. Fokus dan tumpuan khusus adalah seperti berikut:

· Semangat Perjuangan Bangsa

· Menghayati Perlembagaan UMNO

· Memahami Tanggungjawab sebagai ahli UMNO

· Dominan Bangsa Masakini dalam Era Globalisasi

· Kembali ke perjuangan Asal

Topik yang kita tekankan ini ini adalah untuk cuba menghayati kembali sejarah bangsa yang telah lama bertamadun tetapi kerana kelalaian sendiri maka bangsa Melayu ini telah berubah menjadi satu rumpun bangsa yang telah di jajah lebih 450 tahun dan jika kita lalai sekali lagi tidak mustahil dijajah semula.

Justeru itu penyusunan dan perlaksanaan program kepada ahli baru atau pun lama sangat penting dan ini tidak boleh di abaikan sewenang-wenangnya. Inilah yang menjamin kemenangan kita dalam UMNO dan barisan Nasional Khususnya.

(Sumber : MOHD ALI RUSTAM )

No comments: